lördag 4 augusti 2007

Presentation av katterna + en tomat

Här är en mysig samlingsbild på familjens fyrfotade medlemmar.
Längst till vänster ligger Piri-Piri på sin favorit plats. Piri-Piri går även under namnet röda faran :o)) vänligare och mysigare katt får man leta efter!! Hon är hur go som helst. Hon tillbringar största delen av dygnet ute på balkongen där hon jagar getingar, dumma katt, klättrar i nätet och spanar på fåglar.
Sedan har vi Blaizan, hon är familjens busa! Hon hittar på hyss hela tiden men blir alltid förlåten :o)). För hur kan man vara arg på henne när hon ligger på rygg i famnen spinnandes som en V8:a motor?
Sedan har vi mattes stora kärlek Timotej, även kallad Bubben. Timotej flörtar och gosar och är mammas pojk. Han har mig som sin absoluta favorit och väcker mig på nätterna för lite extra gos :o)). Timotej är Champion och skulle kunna gå längre men han gillar inte utställningar så då får han satnna hemma. Timotejs största egenhet är att han ligger och dricker! Han kraffsar fram vattnet och sedan så ligger han på sidan, knaskatt!!
Katten med ryggen till är Pyret, Timotejs mamma. Hon är äldst med sina 3 år. Hon är ett gosemonster av stora mått! Ofta sitter hon på min arm hängandes över axeln när jag lagar mat. Bortskämd? Kanske lite.... Pyret är husses katt, hon älskar honom med hela sitt hjärta!
Jag måste ju visa att jag har en röd tomat *hoppar och skuttar* eller ja nästan röd iaf :o))

Inga kommentarer: