fredag 26 oktober 2007

Marknadsdag

Idag var jag på marknad i Torsås, vi hade tur med vädret och det var 350 knallar så det fanns en del att titta på :o) Även scrapbooking har hittat till marknadsstånden! Jag köpte två flaskor med Primas blommor Press N Petals för 100 kr, ett klipp! Däremot skulle han ha 50 kr för Primas blad och det var ju dyrare än på nätet så där blev jag snål :o)) Fast ska jag betala porto blir det dyrare! Fast det är ju sällan man bara köper blad, lite annat brukar det ju bli :o))

Idag skulle vi ju gjort fläskfile´gryta med det blev inte så. Den vakumförpackade filén hade läckt och då blir jag alltid orolig. En vakumförpackning ska inte läcka för då är det hål i den, och hål betyder att det kan komma in bakterier, jag har läst mickrobiologi så bakterier gillar jag inte!! Så det blev grillad kyckling och potatissallad istället. Det var gott det med.
Tyvärr blev det ingen blåbärspaj heller :o( för helt plötsligt blev det omkullkastade planer så det blev inte så mycket firande. Men det gör inget för jag har ju min Palle ändå!

Blaizan växer och frodas! Bara 10-14 dagar kvar nu!! Hon är klumpig, mega kelen och äter som en häst :o))
Timotejs hormoner börjar lägga sig och han är som bebis på nytt! Det är så härligt att se honom busa runt så ni anar inte!!

Ha en skön helg!!

Kramisar till er alla :o))

1 kommentar:

Anonym sa...

Å, det lät som en bra marknad, den har jag aldrig varit på. Får satsa på nästa år!

Grattis till de 4 åren förresten!