onsdag 28 november 2007

Pyssel hemma

Just nu blir det inte så mycket papperspyssel gjort men desto mer pyssel hemma. Vi har möblerat om i vardagsrummet, äntligen!! Palle har en svart stor hemsk 80-tals bokhylla med sig i hemmet. Den är verkligen fruktansvärd!! Det är glasdörrar och guld dekorationer *ryser* men man får ju jämka lite så att båda trivs :o)) Så nu har vi splittrat upp bokhyllans tre sektioner så den inte blir lika massiv. Det blev faktiskt riktigt bra!! Så att tom jag kan tänka mig låta bokhyllan gå från fruktansvärd till helt okej :o))
Efter vardagsrummet blev det sovrummets tur. Vi fick kistan över från v-rummet och den skulle då in i sovrummet. Så där fick jag ta bort en lådhurts och en bokhylla. Så nu kan man helt plötsligt andas i sovrummet igen :o))
Som pricken över i:et så bytte jag plats på kläder och linne, så allt blev så mycket bättre!!
Så nu har vi en massa kassar och möbler i hallen som ska ner i källaren. Vi slänger nämligen inget *stön* Palle älsklingen har aldrig lärt sig att slänga av sina hamstrande föräldrar :o)) så vårt källarförråd spricker snart. Här i Blekinge kallar man källarförrådet för handkammaren, innan jag fattade vad dom menade :o))

Kattbebbarna växer och frodas och går mot 500 grams gränsen med rasande fart! Undra var detta ska sluta med tanke på att dom bara är 3 veckor.

Hoppas ni alla får en bra dag!!

Kramissar

Inga kommentarer: