tisdag 25 december 2007

Nu är det slut på friden :o))

Idag fyller pojkarna 7 veckor! Mango och Kumquat väger nu 1 kg medans Lime ligger på 820 gram. Han äter mycket, diar mycket och busar ännu mer :o))

Igår kväll när jag skulle lämna dom sista sakerna i köket så såg jag inte pojkarna, varken på golvet eller i kökssoffan, jag sa till Palle att dom ligger nog under soffan. Men där fanns inga kattungar heller! Så helt plötsligt hade vi ett stängt kök men inga kattungar! Dom var i sovrummet! Där dom busade för glatta livet i sängen! Så nu är det slut på friden :o))
Det var inte lätt att sova med tre busiga kattungar i sängen. Dom är ju inte stilla! Sedan är man ju livrädd att man ska vända sig och lägga sig på dom.

Dom är så roliga dom små nu när dom har mer yta att röra sig på. Mango har dödat en lila plychmus hela morgonen, han dödar den under konstant morrande! Så att alla förstår hur farlig han är :o))
Lime tar varje tillfälle till att snutta lite på Blaizan. Nu för en stund sedan letade jag efter honom, Blaizan låg i sängen. När jag tittar extra nog på henne ser jag ett blått öra :o)) Han ligger under henne i sängen. Alla sätt är bra utan dom dåliga!

Julafton var riktigt bra och hur mysig som helst! Vi åt frukost till jullovsmorgon och hade julklappsöppning. Jag fick ett sett med örhängen, ring, halsband och armband av Palle, jätte snyggt! Men så hade jag också hintat om att jag ville ha just det settet :o)) Av syrran och hennes man fick vi öppningsbara julgranskulor med godis i. Så nyfiken jag varit på det paketet!!! 6 runda saker som skramlar! Det var en bra klapp tycker jag!

Nu ska jag börja förbereda inför att faderskapet kommer från Göteborg i kväll. En janssons ska göras och så ska vi dammsuga upp lite kattsand :o))

Ha en skön juldag!

Inga kommentarer: