måndag 7 juli 2008

Jag har mina exter.....

och nu ska dom ut i ljuset *flinar*
När jag kom hem från Åhlens idag sa jag till sambon "jag har en ny kärlek...... bordstabletter" Dom senaste åren har jag köpt ett helt gäng, jag har aldrig bott så nära Åhlens innan, nu har jag 5 minuter att gå, innan tog det 20 minuter med spårvagnen.
Men jag är lite snål också, när dom precis släpper en kollektion kostar bordstabletterna 20 kr och det kan jag ju inte försvara när jag inga egentligen behöver :o)) men om man väntar blir det alltid rea och då kan man få dom för en tia, har man riktig tur kostar dom bara en femma *skrattar* Dom enda tabletterna som kostat fullpris var dom med katter på, konstigt va??

Men allt började med ljus och ljusstakar..... det var jag helt galen i när jag flyttade hemifrån som 18 åring. Men tillslut insåg jag att jag inte kunde ha hur mycket ljusstakar som helst så då gav jag bort dom flesta. Många hade jag köpt på loppis.
Sedan fastnade jag för burkar, den lasten har bestått men jag kämpar emot!! Damen jag jobbar för mobbar mig så fort vi ser en burk "Ska du inte köpa en burk Henrietta???" NEJ säger jag och våndas *skrattar högt* Många burkar har jag gett bort, många står i källaren och många har jag köpt nya..... Jag älskar vackra burkar!!! Men vet ju för tusan inte vad jag ska ha dom till *vääääs* och dammiga blir dom. Jag gillar inte att damma. Men fiiiina är dom allt....
Efter burkarna kom muggarna, jag köpte alltid 4 men insåg att det blev trångt i skåpet :o)) så då köpte jag en och en. Men det blir också trångt så nu skänker vi dom till Pingis (Pingstkyrkan)
Handväskor kan jag köpa jämt, men det finns inte någon ultimat väska än. Men jag letar!! Och ger bort under tiden....
Servetter är också roligt! Dom köper jag gärna på IKEA eller på rea på Åhlens, snål var det ja....
Skrivböcker lite extra tjusiga är jag också svag för, men dom är ju så dyra...... om det inte är på rea *flinar*
Varje gång jag börjar ett nytt liv köper jag en skrivbok, av någon underlig anledning har jag många skrivböcker här hemma......

Sedan tror jag inte att jag har några fler shoppingrealterade exter, men man vet ju inte vad som blir min nästa kärlek, jämsides med dom övriga....

En sista sak måste jag berätta!! Idag på Hemtex har jag köpit mig en KNALL GRÖN flodhäst i form av en skärbräda. Me lööööve a lot *dansar av glädje*

Puss på er!! Berätta gärna om era exter!!

8 kommentarer:

Monika sa...

*fniss*
JAg var också på Hemtex idag. Men jag fick inte med något. Bara sängkläder.

Tinto sa...

Hahah *skrattar förtjust* Visst har man underliga (underbara!) saker för sig :D Min sambo får mig alltid att gapskratta när vi är på loppis/second hand och han hittar någon gammal hårfön eller ansiktssolarium modell stenåldern och börjar få något suktande i blicken. Och jag själv som köper bra böcker jag redan har (ibland inte bara ett utan fyra ex) bara för att ja, man kan ju ge bort och så är det ju så billigt..:grin:

Tinto sa...

PS: Exter måste vara något dialektalt, jag har aldrig hört det förut?

Henrietta sa...

Exter = egenheter är göteborgska. Så helt rätt och riktigt att det är dialektalt :o))

Helena sa...

Jag älskar Åhlen´s Skulle kunna handla hur mycket som helst. Speciellt nere på hemavdelningen...men jag tycker de är lite dyr.

Anki sa...

Ha ha. Vad rolig du är! Nja, jag kanske också ska erkänna då:
Jag har väldigt många pennor i min ägo, och då menar jag jättemånga. Böcker har jag mängder av, och, skor, och handväskor, och plastlådor, och tja kläder liksom. Så jag, jag verkar ha några exter jag med då. Men: Man blir ju så lycklig när man gjort ett kap.

Ja, just det. Jag glömde en sak: Tidningarna. Jag köper extremt många tidningar.

Skickar en stor kram och hoppas på att det snart blir rea på Åhléns så att du får göra fynd.

Cath. sa...

Å, vad skoj att läsa Henrietta! Tur att du förklarade vad "exter" betydde för jag grunnade på det... ;D Ja en och annan egenhet åt shoppinghjållet har man ju... just nu mest scraprelaterat här faktiskt... och MYCKET kläder har mina små barn - de är roligast att köpa till *fniss*
Kram på dig!

Anonym sa...

Ha ha... vilket härligt inlägg!! Jag visste väl att vi hade mer än katter gemensamt *mysfnissar nästan ljudligt för mig själv*. Frågar du Lennie så säger han att jag samlar på katter... Men jag är manisk över PORSLINS-KOR!! (Alltså kossor; mu)Svartvita skall de vara och de skall ha ett speciellt uttryck. Manisk över handdukar också!! Fast jag klappar mig lite på axeln eftersom jag varit på hemtex tre gånger denna veckan (I love Allum!!) och inte köpt en endaste handduk TROTS 50% REA!! VA?!?