fredag 3 oktober 2008

Idag är jag trött!

Jösses Amalia vad jag har gnott idag! Tvättat 10 maskiner med tvätt, inte bara kläder givetvis utan mattor, täcken och kuddar. Så skönt. Sedan har jag dammsugat, diskat och skurat på dass. Nu är jag helt slut! Egentligen skulle jag baka också men jag struntade i det :o))
När man öppnar ytterdörren känner man att det lucktar lite äpplesött. Jag har äppledricka under tillverkning enligt detta receptet hoppas det blir gott! Imorgon blir det äpplekaka med vaniljsås, ska även koka äpplemos. Det är första gången på dom 4 år jag bott här som svärföräldrarnas äppleträd ger mycket frukt. Så nu syltas och saftas det!
Nu ska jag tävla på InkyWings forum, gör det du med vettja! Alla priser lottas ut så alla har precis lika stor chans att vinna. Den sortens tävlingar diggar jag!!!

2 kommentarer:

joggemia sa...

Oj oj oj, inte undra på att du är trött! Synd att du gjort slut på all energi annars hade du kanske kunnat sälja lite till mig! =) Kanske kan det bli lite äppelpaj i nov när vi kommer hem till dig. Fast då får det ju bli köpta äpplen såklart. =) Ska nog kika in på de där tävlingarna. ;)

Kram!

Åsa / Dolores sa...

Kan du skicka lite äppelpaj till mig, är du gullig? :) *dreggel*
Men jösses vad du har jobbat på! Fast visst är det skönt när man är klar.
Kram Dolores