måndag 23 februari 2009

Handlat mat - härligt!! Och lite svammel :o))

Denna bilden tog jag för två veckor sedan. Det är badstranden på Stumholmen, den ligger några 100 meter från min bostad :o)) Inte illa att ha så nära till vattnet! Fast just nu utsätter jag inte den stackars kroppen för bad eller sol, den har nämligen ökat i omfång och jag ska ju hela tiden gå ner i vikt så därför köper jag ingen ny baddräkt. Tyvärr så går jag inte ner utan upp! *suckar lite uppgivet* Men några som utsatte kroppen för vatten, trots minusgrader, är de tre små gråsparvarna man ser i vattenbrynet, till höger om stenen och precis i vattenkanten, de badade och gottade sig *brrrr* Bilden blev ju inte jätte bra eftersom jag inte vågade gå närmre. Idag, ÄNTLIGEN, har vi handlat mat!!!! Hela månaden har vi bara hattat med inköpen. Det mesta havererade iom influensan och det är först nu som vi är helt ikapp. Sedan hjälper det ju till att jag fick pengar idag :o)) Men vad det är dyrt att handla! Lite och ingen middagsmat blev 1200 kr! Fast då köpte vi 20 kg kattsand, 2 st 12 pack portionspåsar med kattmat. Lite dyrare men vi slänger mindre. Sedan köpte jag hårfärg så jag kan vara fin imorgon och inte ha en bred rand i håret :o)), så helt plötsligt är vi nere i dryga 800 och kanske det inte var så dyrt.

Men jag ska försöka få ner våra kostnader för det är så himla mycket vi vill göra som kostar pengar! Och att laga ekonomiskt och baka bröd sparar en del. För jag vill inte dra ner på kvaliteten! Jag har haft mina hundår när jag pluggade i 8 år. Fast då var jag duktigare på att trolla!! Man blir liksom lite bortskämd!

Puss och kram!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja visst är det så, när man måste leva på små marginaler så fixar man det på något sätt. Ibland till synes helt omöjligt men det går ändå på nåt sätt. Jag försöker också tänka på att inte slänga mat och att tänka till lite kring inköpen. Men mycket blir ett projekt "nästa vecka" =)