söndag 29 mars 2009

Hur man kan göra en insats!

Jag skänker inte pengar till någon speciell organisation. Men jag skänker loppispsylar till Pingstkyrkan och till Röda Korset. Jag handlar även där. Jag försöker också löpa fairtrade via Svenska Kyrkan.
Men nu har jag hittat ett projekt där jag varje månad ska skänka en slant! Emelie är 21 år och stödjer ett barnhem i Ghana. Barnhemmet drivs av två bröder som även de varit barnhemsbarn. Här kan du läsa mer om Emelie. För 37 kr per barn/år kan man få en hälsoförsäkring = med en grundlig hälsoundersökning, id-kort och medicin.
Så även om man har små medel kan man hjälpa mycket!!

Gå in och läs om Emelie! Hon ska snart åka ner igen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja visst var det ett härligt repotage i GP. Jag har också skänkt pengar. Hoppas fler gör som vi.

joggemia sa...

Ja, tänk om alla tänkte så! Om alla skulle skänka en slant så skulle det bli mycket hjälp. Vi har haft ett fadderbarn i tre år nu och så kul det är när han skickar en teckning och vi får lite information om hur han och familjen har det. Känns bra att hjälpa! =)

Kram!