torsdag 2 april 2009

Akutstädet rycker ut.....igen!

Vad det är tröttsamt med vänner som inte kan planera! En kompis har flyttat nu i veckan och jag har varit på honom flera veckor om att han måste städa och börja packa. "Det löser sig" "Jag hinner" är allt jag hört. I måndags började han inse att det kanske inte löser sig trots allt. Han fick nyckeln redan på måndag em så han hade ju alla förutsättningar i världen för att hinna! Han lånade vår bil, och bara det visar vilken kris det var!! Palle lånar nämligen inte ut bilen till någon om inte jag eller han är med. Om det inte är så att vi behöver fyllechaffis :o)) vilket vi kanske behöver två ggr per år :o))
Han frågade mig om jag kunde hjälpa till med städet på tisdag men jag jobbade och tyckte att han borde hinna själv! Vilket han gjort om han jobbat effektivt från morgon till kväll. I går onsdag ringde han kl 17 och var ganska knäckt. Kunde vi hjälpa honom? Han hade även ringt sin mor. Visst vi fick ju gå ner till honom. 3 timmar tog det för mig, Palle och hans mamma att städa. Vad gjorde då han? Jo han hämtade sin nya soffa och slängde den gamla på tippen! Och det var ju tyngre än planerat *suck*
Som tur var så fick han ha lägenheten till torsdag kl 12 istället för onsdag kl 12. För med noll och ingen planering så hann han inte klart.

Men nu är jag trött på att hjälpa Palles vänner ur städkrisen! I somras stod vi ju 8 timmar och skurade en lägenhet i kaliber med "Rent Hus". I det hemmet finns ju en kvinna som inte kunde ta ledigt från jobbet. Men jag tror att sanningen är att hon anser sig förmer när det gäller städning. Sedan vet hon inte hur man gör för hon har haft en mor och en mormor som passat upp henne medans hon pluggade. Jag gillar inte henne :o))

Ha en skön dag i solen! Själv ska jag tvätta hela dagen :o))

Inga kommentarer: