fredag 12 juni 2009

Vem spottar på jordgubbarna???

Jag har ju tre stiliga jordgubbsplantor på balkongen och med jämna mellanrum är det spott på dom! Att det är någon form av ohyra fattar jag ju men jag har inte kunnat hitta vad det är.
Jag brukar tvätta bort spottet och idag hittade jag djuret!!! Det var knall gult med gröna inslag och svarta prickar till ögon. Ben hade det också! Två sådana små monster hittade jag, så nu hoppas jag på spottfria plantor!
Jag hoppas även att alla karten blir fin fina bubbar som jag kan mumsa på!!

Lite kort har det blivit också! Nu måste det göras lite sommar kort :o))
En larv från hÄnglar. Jag har också lekt med de fina rosorna som finns
Invigning av Carolinas textstämpel
En äldre hÄngel på ett vattenkort
Också en äldre hÄngel
Blev mkt nöjd med detta kortet!

Snart i en blogg nära dig kommer en jätte häftigt grej!!!!!!!! Jag är så imponerad och glad, och stolt, och känner mig utvald!!!
Håll utkik vänner.............

2 kommentarer:

joggemia sa...

Superläckra kort!!! Meeeen vad är det för spännande du har att berätta? Blir ju supernyfiken!

Kram!

anna sa...

ja, det där spottet har jag också på vissa plantor i trädgården, skulle vara kul att veta vad det där djuret heter, och om det är ohyra, eller nyttigt i trädgården.