onsdag 17 november 2010

Varning! Kärring på krigsstigen!

Nu satan i gatan är tanten på Chapmansplan inte go att tass med!!!
När vi skulle flytta in i vår lägenhet så visade det sig att den inte var så välstädad *urk* så det fixades fram en städfirma. Nackdelen är ju att den städfirman inte kunde städa! Det enda jag själv klagade på var att det var svart bakom gångjärnen, och kan ni tänka er, det är fortfarande svart!
Jag hittar fler och fler ställen för det tog ju en vecka innan vi flyttade in. Så i helgen mailade jag fastighetsskötaren för vi saknade ju fortfarande vårt galler till ugnen. Sedan har jag inget hört.

Men så kom då denna sköna onsdagmorgon, morgonen då hornen växte ut i pannan på Winellskan!!
Av någon anledning så drog jag ut sista lådan i lådsettet som finns i köket, och djävlar så förbannad jag blev! Där låg en plastpåse, ett bakplåtspapper och ett hårspänne. Och inte nog med det! Utan den största PÄLSÄNGERN jag tror jag sett! Den var ca 1 cm lång och 3-4 mm bred, mao riktigt välgödd *rys*

Jag slängde mig på telefonen till fastighetsskötaren, för nu är mitt tålamod slut!!! Kanske inte den start på dagen han tänkt sig :o)) Få en arg kärring i luren!
Ja eftersom jag inte rapporterat städet innan så kunde de kanske inte göra så mycket, okej ska jag behöva gå med förstoringsglas eller?
Kanske de kunde skicka hit städaren igen? Ja sa jag eller kompensera mig? Men se det går nog inte för nu har ju bolaget fått betalt. Okej sa jag men vad ska de städa då? Jag tar ju bort allt som jag hittar, givetvis! Så jag sa att ingen städare får komma hit igen. För vad ska de göra? Plocka ur skåpen och torka rent igen? Tack men nej tack!

Så nu ska vi se vad som händer! Han skulle återkomma!

4 kommentarer:

Tulipan´s bakverk sa...

go go girl ;) bara ta dom jävlarna.... glöm inte att andas emellan när du blir så där förbannad.-.. så behöver det inte gå åt så många hjärnceller ;) hehe.. tack för igår!

Kram

Åsa / Dolores sa...

Fasen vad trist, stå på dig!
Kram / Dollan

susanne sa...

Usch, vad trist.

Unknown sa...

Morr... Skickar Bandit.