måndag 28 februari 2011

Pysselhörnan!

I flera dagar har jag rensat, sorterat och målat för att äntligen få en pysselhörna som funkar! Jag har inte trivts i min hörna sedan förförra lägenheten och vi flyttade i maj förra året! Lägenheten som vi bara bodde i 6 månader var hemsk och nu har det varit svårt att hitta inspiration, men så äntligen släppte det! Jag är så nöjd!! Alla bilder är klickbara.

En vy bild. Till vänster sitter Palle med sitt stora databord, så vi sitter i vinkel. Här ser man min fina pall som jag köpte på loppis för två år sedan. Turkos och läcker :o))
Mina fina glada tavlor som Lisa på Pink Friday gjort! De passar ju så bra in här!
Själva skrivbordet. Till vänster ser man hyllan som jag målat rosa och mina två mackisar från IKEA. En i lime och en i turkos. Min fina uggla i porslin får också vara med.
IKEA har väldigt bra grejer som passar i en pysselhörna :o)) Metallbyglarna och korgarna kommer från köksavdelningen!
Jag målade även en låda i limegrönt. Den ska med när vi säljer på kattutställningar. Så länge får lådan med spillpapper vila på den. Fina Tilda burkar som blev över gjorde sig i lådan tycker jag. Blaizan ligger som vanligt på pysselväskan.
På bokhyllan har jag satt upp några av de fina kort som jag fått. På lampan hänger min fina delbara julgranskula. I den ligger en gul Post-It lapp. På lappen står världens finast frieri ♥
I bokhyllan har jag papper och pysselböcker. Album och annat smått och gott.

En pysselhörna blir aldrig färdig! Man utvecklar den och är alltid på jakt efter den ultimata förvaringen :o)) Men just nu är jag mer än nöjd i alla fall!

5 kommentarer:

Åsa / Dolores sa...

Åh så fint du har!!! Mackisarna blev jättesnygga med lite färg och tavelväggen är grymt härligt att se på! Pallen och grisen älskar jag!
Jag måste fälla en liten tår också för jag blir så rörd, glad och hedrad av att du har hela fyra kort som jag gjort till dig uppsatta på din bokhylla. Det värmer enormt!♥
Jag saknar faktiskt min långa list med krokar som jag hade innan jag gjorde om min hörna men nu ser jag ju att du har samma sorts list fast kortare, en eller två såna måste jag nästan införskaffa (jag hade glömt bort att de faktiskt fanns i flera olika längder, perfekt).
Kram på dig / Dollan

Om oss sa...

vilken fin pysselhörna vännen!! kramar Tessan

Unknown sa...

Ser jättefint ut, fast jag inte är nån pyzzelmänniska.
Kram

Linda sa...

Så fint du har fått! Det ser riktigt mysigt ut!

maxell sa...

Instämmer med att det är jättefint! Härligt med inspiration överallt och underbart med en katt också. ;)

Stämmer bra att IKEA har bra grejer för sånt här. Jag borde riva ut allt och börja om. Eller nästan allt. Men ja... det tar emot. Så länge kör jag med köksbordet. ;)