söndag 17 april 2011

Loppis premiär!

Idag hade vi loppis premiär i Ronneby Brunnspark! Det är en trevlig loppis om än ganska dyr! Men ibland kan man göra riktiga fynd :o)) Denna super duper läckra gardin hittade jag. Av samma söta lilla dam köpte jag en bakduk
Min nya coola frisyr :o)) Det är super kort på ena sidan och längre på den andra. Fast nu ska jag nog spara lite hår så att det finns mer att göra med det.

På vägen hem från Ronneby åkte vi inom Nättraby och köpte KRAV ull som jag ska stoppa mina sydda gosedjur med. Den är otvättad och ganska skitig :o)) Lite bajs och annat smått och gott. Så jag måste ju tvätta den. Så det håller jag på med nu. Man kan göra med både kallt och varmt vatten. Jag kör med varmt för då försvinner en del av fettet och jag inbillar mig att det är bra. Men jösses vilken tid det tar! Man måste byta vatten var 10:e minut och jag tycker inte det händer så mycket.

Jag började med handskar på och sa till Palle: snart kör jag nog utan för att jag tycker det är för meckigt att ta på och ta av. Ja jag är redan där :o)) Så när jag är klar får jag väl sprita händerna.


Om någon har bra tips ang ulltvätt så tjoa gärna. Jag vill lära mig så mycket som möjligt!

Inga kommentarer: