söndag 8 maj 2011

Starta eget företag?

Många så även jag drömmer ju om att starta eget företag. Jag inser att jag inte kommer bli miljonär på att starta ett företag där jag kommer sy väskor, mobilfodral, tygbindor m.m Men jag tror jag kommer bli lycklig. Och det är ju det viktigaste!
Idag jobbar jag 25 % som ledsagare och får ut ca 2300 kr per månad. Så mycket måste jag få ut som egenföretagare för att vi ska gå runt. Då är i princip all lyx borta och resor får gå till familjen i Göteborg där vi kan bo gratis. Men vi lever gärna så för vi är lyckliga ihop!
Jag inser ju även att ett företag startar man ju inte på en pisskvart utan kommer ta kontakt med nyföretagarcentrum och liknande. Allt för att få så mycket tips och råd som möjligt.
Jag vet att det finns många där ute i bloggvärlden som är egenföretagare, och jag skulle gärna vilja att ni berättar lite hur ni har det och om ni har tips och råd till mig. För det kan ju vara dumt att upprepa misstag som andra redan begått :o)) Vill ni inte dela med er offentligt kan ni ju maila mig om ni vill.

Tack på förhand!

3 kommentarer:

Stephanie sa...

Hej! Jag har precis startat eget själv och är i totalförvirring. Kul med någon annan som startat eget! Kanske vi kan peppa varandra och ge råd under tidens gång?

Lycka till och ha en fin dag!
/Stephanie

karin sa...

hej! det är inte så svårt som det kan kännas, mitt tips är att fråga, fråga, fråga. Skatteverket te.x är väldigt duktiga på att ge svar och är väldigt tillmötesgående :)

Unknown sa...

Har inga erfarenheter men önskar dig iallafall Lycka till.
Tazz&Kram