torsdag 20 oktober 2011

Bra i vardagen

En sak som är roligt ned att jag lärt mig virka är att jag kan göra saker som underlättar för mig i vardagen. Som denna käcka Tvål-Lapp. Vårt handfat är lite sluttande och även skålat där jag vill ha en tvålkopp. Så tvålkopp funkar inte och utan så glider tvålen ner. Men nu har vi inte de problemen iom att jag virkat en Tvål-Lapp :o))Eller som denna lilla påse, även den är en himla käck uppfinning :o)) Jag har ju sytt egna flanellrondeller av tyg som blir över efter bindorna. Men de små rackarna flyr ju i tvätten men nu är de alla samlade :o)) Här ser man också en del av girlangen som jag virkade förra året. Rätt fin tycker jag!
Jag stickar även en halsduk som förhoppningsvis ska värma någon behövande i Kristianstad. Det är via Hjälpstickan som har en filial i just Kristianstad.
Palle säger att jag har snuskig fantasi när jag säger vad jag tycker stickningen ser ut som just nu :o))

Om ni undrar varför allt är så käckt hela tiden så är det nog så för att jag är Göteborgare i själ och hjärta! Trots dryga 7 år i Karlskrona. Och i Göteborg bor ju en himla massa käcka människor :o))

Inga kommentarer: