söndag 20 november 2011

Julstrutar i tapet

Jag fick ju tapetböcker igår och givetvis var jag ju tvungen att kolla om jag kunde göra något skoj :o)) Julstrutar fick det bli!
Denna röda var den första jag gjorde. Jag gjorde en hank av dubbel tapet och stansade ut en bård med hjälp av en stans från Marta Stewart. Tyvärr kan jag nog inte använda stansarna så mycket för tapet är ganska tjockt och då slits stansen onödigt mycket.
Jag hade tur att det var mycket glitter på tapeten vilket passar bra till jul. Så på den gröna bården satte jag även en brunguldig bit.

På denna bården funkade inte stansen men jag hade en färdig bård som jag använde till mall.
Jag hittade en mall till strutarna som jag förstorade lite. Jag kan verkligen rekommendera att leka med tapet för det var himla skoj :o))

2 kommentarer:

Alexandra - Pysselmaniker sa...

Vad fina! Förra året stämplade jag på baksidan av tapet och hade det som ny utsida =) Tapet är helt klart roligt att leka med!

Hedvig sa...

Mycket snygga strutar! :)