fredag 11 november 2011

Sopp påse

Karlskrona har fått en y butik som heter "Tidslösa" de har en del ekologiskt och en del närproducerat. Bla så har Hässlelyckans Gårdsbutik plockat ihop olika påsar med rotfrukter. Det finns rotmospåse, rostade grönsakspåse och så min sopp påse. Jag tycker det är en toppen grej då många med mig kan ha svår att identifiera de olika rotfrukterna och inte alltid vet vad de olika sakerna heter :o))Så idag till middag ska det serveras grönsakssoppa med rökt sidfläsk. Hade jag varit en riktigt duktig hustru hade jag även gjort klimp. Denna konstiga sak man tydligen ska ha till grönsakssoppa. Jag trodde det var blomkål i soppan när Palles moster bjöd på det. Jag kunde inte fatta varför Palle åt det när han inte gillar blomkål :o))
Men nästa gång det blir soppa ska jag först gå i lära hos svärmor. Så att jag blir en duktig hustru :o))

4 kommentarer:

Annefia sa...

Mmmm... Klimp! Mormorsnostalgi! Gott är det dessutom. Jag vill minnas att jag tyckte klimpen var det godaste i hela soppan.

Henrietta sa...

Då är du som Palle! Även ham tycker klimpen är bäst. Jag kommer inte ihåg vad jag tyckte, har bara smakat en gång.

susanne sa...

Vad är det knöliga uppe till vänster?

Henrietta sa...

Susanne: jag tror det är jordärtskocka.

//Henrietta