torsdag 3 november 2011

Vinstregn!

Jag har verkligen haft tur det sista!!
Mönsterhäfte och minigarn vann jag hos Tassar och Stickor! Nu ska här virkas mjuka djur! Tack så jätte mycket S!!
Sista tisdagen i månaden är det De dagledigas träff på Mariagården i Lyckeby. Jag och B som jag ledsagar brukar gå dit. Vi tar alltid lotter som drar under fikat. För övrigt världens godaste fika, bakat av rynkiga gamla damer som är hur mysiga som helst ♥
Ibland vinner jag och sist vann jag denna fina tavla! Det var lite skoj att just jag vann för när det bara var tavlan kvar så tänkte jag: Vinner jag ska Lilly på Stickcafét få den så att hon kan ta med den till Stockholm och till sin dotter som jobbar med hemlösa. Kanske den kan ge en slant. Och så vinner jag!! Så nu hoppas jag verkligen att den kan ge en slant till de hemlösa.
För hur fin tavlan än är så är det ju inte riktigt min stil.

Bonusbilder på 2 av 3 bäbisar ♥ Timotej låg som vanligt högst upp i klösen.
Blaizan kom och ville hälsa. Hon gillar att sitta i klösen och spana på fåglarna :o)) Tyvärr kan hon inte hoppa ner stegvis som de andra utan hon slänger sig ut som en flygekorre med en tass åt vardera håll *skratt* då gäller det att passa sig när hon dimper ner i soffan :o))

Jag trodde jag började bli frisk men förkylningen håller i sig! Helt döv på vänster öra, hostig och snorig. Palle den stackaren hostar så jag tror att han ska tuppa av. Men sakta blir det bättre och med hjälp av hostmedicin får han i alla fall sova på nätterna.

2 kommentarer:

ele sa...

Grattis till vinsterna!

eddy sa...

men vad kul! ser fram emot att titta på dina virkade djur sen när de är klara. och prova gärna teposten. det är fenomenalt=)