torsdag 5 januari 2012

Mina mål 2012

Jag önskar att jag kan hitta en bra balans mellan alla mina hobbys! Som det är nu känner jag mig ofta stressad över allt jag vill men inte hinner. Att sy, sticka, virka och göra kort tar ju tid. Det är inget man snor ihop på en kaffekvart, även om jag ibland önskade att det var så :o))Att hitta på nya väskmönster medans jag klipper är skit skoj :o)) men något jag aldrig tar mig tid att göra längre. Så det ska jag bli mycket bättre på!! Och då syr jag ju egentligen bara för att det är skoj. Men det roliga försvinner ibland för alla måsten.
Det är så skoj att papperspyssla och även det tar jag mig inte alltid tid till att göra! Så himla korkat! Så nu ska jag försöka vika en dag i veckan för att papperspyssla. Så slipper jag kanske göra 30 julkort på 2 dagar :o))
Vi ska försöka promenera mera. Vi började så bra med söndagspromenader så det ska vi ta upp igen. Även göra övningar hemma som stärker kropp och själ!
Ett mål är att fika ihop på kvällarna. Då får man tid att prata om dagen. Det skadar aldrig!
Ett viktigt mål är att få en lite roligare ekonomi. Vi har lite tankar och funderingar på hur vi ska göra. Efter tandläkarräkningar och annat så ligger vi lite back, och nu ska det bli plus om det går som tänkt.
Även om det inte blir plus är det ju aldrig fel att se över sin privatekonomi!

7 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Det är bra att skapa målsättningar kring vad man vill göra. Det underlättar vid många småbeslut och man är oftast nöjdare efteråt.
Jag känner igen det där du skriver om att man vill så mycket så det blir svårt att hinna. Ibland finns det så många saker man vill göra att man näsan blir orkeslös...
Lycka till med att ta dig mot dina mål.

Anonym sa...

Jag tror att jag ska anamma din idé om att skapa målsättningar för det här året. Jag känner också att jag vill så mycket att det ibland blir fööör mycket och så blir det inget alls gjort.
Åh, vad det ser härligt ut med sommarbilderna från era promenader! Nu längtar jag till vår och sommar =)
Kram Majsan

Siv sa...

Bättre att ha mål än nyårslöften som man ändå inte lyckas hålla!! Mål kan ju i slutänden bli delmål, om inte annat?!
Såg att du har garnet 7 bröder polkka! Finns det att köpa i Karlskrona???? Har bara sett det på nätet hos http://tiinasgarn.se/
Ha en skön Trettonhelg, så ses vi förhoppningsvis på tisdag!
Kram

Anneli sa...

Tack för all omtanke i sorgens stund.

Känner igen det där man vill göra så mycket men tiden räcker aldrig till sen blir man stressad.
Smart börj med målsättningar, sk asätta mig göra det också...
Kram Anneli

Henrietta sa...

Ja mål är ju något som man gått och funderat på under en längre tid. Så jag tror det är en bra väg att gå. Vi ska försöka skriva upp målen för varje vecka, förhoppningsvis är de då lättare att uppnå.

Henrietta sa...

Siv: jag har fått garnet i ett byte och det är på 100 gram, jag byter det gärna med dig om du vill!
Kram Henrietta

Unknown sa...

Lycka till med planerandet
Tazz&Kram