tisdag 7 februari 2012

Min barndoms idol

Som liten flicka hade jag en STOR idol och det var av alla människor Lennart Hylland :o)) På lördagar var det Hylands hörna, jag tror att det sändes vid 8 tiden. Långt innan dess väckte jag mamma och pappa, livrädd att missa något :o))
En helg skulle vi åka till sommarstugan och jag hade packat en liten väska. Mamma frågade vad jag hade i den, jag svarade: det viktigaste som finns! En bild på Lennart Hyland!

Jag har själv inga minnen av denna idoldyrkan utan det har mamma och pappa berättat för mig. Mamma skrev en gång ett brev till redaktionen för Hylands hörna, men jag tror inte att hon skickade det. Men jag har en kopia :o))

Hade ni någon speciell idol som barn?

Puss på er ♥

2 kommentarer:

Marie sa...

Också jag var en stor vän av Lennart Hyland! Jag var helt övertygad om att han vinkade just till mig, min mor försökte förklara att vinkningen var till alla barn men se det gick jag inte på. Han vinkade bara till mig! :)

Tack för tipset om att kolla bildgalleriet, där fick jag lösningen. Jag som trodde att jag var så fiffig...

Hälsningar
Marie i Luleå

Henrietta sa...

Tur att det inte bara var jag som var lite tokig .o))

//H