onsdag 16 maj 2012

11 frågor


Jag har fått 11 frågor av Cecilia att besvara. Det är ett roligt sätt att lära känna varandra lite. Se vem som finns bakom bloggen. Så  här kommer mina svar!

1. Har du fler än ett förnamn?
Ja jag heter Ulrika också. 
2. Handen på hjärtat; hur ser din ost ut? Kälkbacke eller slät som ett dansgolv?
Ibland kälkbacke men då försöker jag karva till den. Elak som jag är får maken skivan närmast kanten på sina jobbmackor!
3. Hur många olika platser/städer har du bott på?
Jag har bott i Göteborg och Karlskrona. I Göteborg bodde jag i 5 olika lägenheter, varav 2 som vuxen. I Karlskrona har jag bott i 4 lägenheter och har ingen tanke på att flytta! 2010 tog knäcken av oss då vi flyttade både i maj och november. Som nygift bodde jag i 3 olika lägenheter!
4. Om du fick chansen att skänka en massa pengar, vilket skulle vara ditt första val av mottagare?
Våra Skitungar som jobbar mot gatubarn i Uganda!
5. Ris, pasta eller bulgur?
Ris
6.Har du ordverifiering på din blogg och i så fall varför? :-)
Hm, vad är det? Rättstavning kanske? Men det har jag eftersom jag stavar som en kratta sedan jag slutade skriva för hand. Datorn sabbar min stavningsförmåga :o))
7. Finns det någon barndomdröm som du har förverkligat?
Kan inte komma på något.
8. Någon dröm du hoppas på att förverkliga inom fem år?
Att jag kan försörja mig på mitt hantverk
9. Om musikpolisen slog till och du fick välja en enda låt för resten av livet, vilken skulle det vara och varför?
Jag vet ju aldrig vad låtarna heter, men något med Miss Li för att hon gör mig glad!
10. Spelar du/har du spelat något instrument?
Jag spelade mandolin i mellanstadiet. Jag var aldrig så duktig på det :o))
11. Tröstshoppar du någon gång och i så fall vad?
Visst gör jag det! Oftast bara småsaker. Ekonomin tillåter inte så mycket mera. 

Så det var mina svar! Om någon vill svara på samma frågor så gör gärna det!

Inga kommentarer: