söndag 15 juli 2012

Dagens sydda

Idag har det varit en sådan dag då man får gjort en massa! Vi har tvättat, städat, sytt , varit ute på promenad/utflykt, fikat med släkten och lite till :o))

Jag har sytt 2 nya sommarväskor;
1 blommig 

och en rosa blommig

Jag såg på nätet att man kunde sy en kub med band att pilla på, så det var jag ju tvungen att testa :o))

och eftersom jag har en massa saker liggandes så hade jag lappar tillklippta så jag tror det tog 20 minuter att fixas en kub. Den sista av min ekologiska ull gick åt så nu får jag köpa ny. Fast denna gången ska den vara färdig tvättad för det var inte så lätt att få rent ullen!

Efter att vi var färdiga i tvättstugan tog vi bilen till Västra Mark, ett naturområde med el ljusspår fottbollsplaner och en fantastisk miljö! Vi hade fika med oss och hittade en klipphäll där vi kunde bre ut vår filt. Sedan satt vi ca 1 meter från havet! Gudomligt vackert!

Så denna söndagen har varit något utöver det vanliga!

Inga kommentarer: