söndag 29 juli 2012

Vår dag i Oskarshamn

Igår var planen att vi skulle åka till Oskarshamn och gå på Megaloppisen som Sara Saax anordnade. Sedan tänkte vi turista lite och besöka Paddy, en av våra kattungar som vi sålt.

Men först var det ju loppis! Några fynd gjorde jag allt. Fina tyger

En fin väghylla som jag ska måla om.

Två tavlor till vardagsrummet

Äpplen

och rosor.

Efter loppisen gick vi till Döderhultarmuseet. Döderhultaren var en lokal konstnär som täljde underbara figurer i trästycken. Riktigt intressant!

Vi turista mera genom att gå ner till hamnen där det var hamnfest. Vi hittade en söt liten kullerstensgata

med söta små hus!

Hamnen

Sedan ringde vi Ia & Stefan som bor strax utanför Oskarshamn. De har en helt underbar gård längs med E22:an och även en egen sjö! Så eftersom det var uppehåll, det kom bara några droppar, så åkte vi ut på sjön på en flotte. Och där satt vi och drack kaffe! Så himla underbart! Vi åkte runt och titta på naturen. Paddy blir 7 år i november och det är så roligt att se hur fin han är och hur bra han har det. 

Vi fick vackra blommor, kantareller, de har en eget ställe några meter från huset där kantarellerna finns i massor! Vi fick även en burk med Hallonmarmelad. Den var smaksatt med lime och vanilj. Himmelskt god!

Vid 21-tiden var vi hemma efter en underbar dag!

Idag söndag är det min sista semesterdag. Men vilken vecka vi haft! Sol, och ännu mera sol! Varmt och skönt och en massa trevligheter! Jag är så nöjd! Pallemannen är ledig en vecka till och då kommer även mamma, det ser jag fram emot. Så hoppas det blir bra väder.

Inga kommentarer: