torsdag 23 augusti 2012

Köpfri i 6 månader - går det?

Jag tänker i alla fall försöka! Helt köpfri går ju givetvis inte att vara men from nu ska allt vi handlar tänkas över. Det gäller både mat och allt annat.
Mycket av det man handlar kan man klara sig utmärkt utan! I mitt fall gäller detta ju främst tyg och pyssel :-) Det ska ju bli spännande att se hur mycket jag kan sy och pyssla utan att köpa något nytt. Det kommer bli en utmaning mina vänner för jag gillar verkligen att småshoppa :-) Jag får väl bli flitigare på gratisshopping helt enkelt!
Jag tänker även försöka se övet matkontot. Att handla efter säsong och inte ha så mycket på lager. Vårt skafferi är överfullt av "bra ha" saker.
Jag börjar idag och tänker skriva varje dag om hur det går.

3 kommentarer:

Siv sa...

Lycka till! Det är inte helt lätt, men det går. Jag har i alla fall efter tre månader i husbilen lyckats använda upp det mesta av mina lager från skafferi och frys. Så nu när vi flyttade hem blev det en dyr affär att fylla förråden!Men nu är ju det mesta nytt och fräscht!
Och du kaffemaskinen vi köpte till husbilen var tvungen att vara storlek minimal! Därav valet. Kram

Henrietta sa...

Det fattar jag väl att den var tvungen att vara så liten som möjligt :o)) I en husbil finns det ju absolut ingen plats för något större än det minsta!
Kram Henrietta

Cecilia sa...

Detta låter intressant! Köpfri skulle jag inte kunna bli, barnen behöver saker men jag kan nog klara mig själv rätt så bra...Hm, tål att tänkas på!