torsdag 6 september 2012

Hur frågar/säger man?

Ibland, ganska ofta enligt vissa, har jag lätt för att läsa in saker som inte finns. Givetvis är det ju aldrig till min fördel och jag känner mig sårad, utesluten m.m. Ibland har jag säkert skuld i det hela genom mitt sätt att vara. Jag kan vara kategorisk och inte alltid så flexibel. Tycker oftast en hel del och säger ibland vad jag tycker :o)) Och ibland biter jag ihop och låter det passera, tills det kommer till en viss gräns, sedan pratar jag  aldrig mer med den personen :o)) Jag sa ju att jag var kategorisk!
Vissa saker vill man veta men vet ju inte hur man ska fråga. Jag har en sådan sak just nu. Som faktiskt sårar mig väldigt mycket. Palle säger att jag ska skita i det, att det inte är värt att älta. Men egentligen skulle jag vilja fråga men hur gör man det utan att låta anklagande? Jag vill ju inte anklaga utan bara veta varför? Varför är inte vårt viktigt? Varför är allas andra viktigare?
Kanske ett klassik "ta för givet"? Man säger aldrig till sin partner Jag älskar dig för man tar för givet att han/hon vet det.
Jag vet inte. Jag vet bara att jag känner mig sårad och skulle vilja veta varför. Och jag vet också att jag aldrig kommer fråga. Fegt kanske men så är det.

Inga kommentarer: