torsdag 20 december 2012

Utan skor igen!

Herre jösses vilken dramatik det varit om mina nya kängor! Efter 10 dagar visade det sig att de läckte! Trots att butikschefen i Life butiken i centrala Karlskrona sa att de inte skulle läcka!
Palle lämnade in dom på lördag, då var chefen ledig. På måndag hade hon inget besked och förstod inte alls att jag var förbannad! Tisdag kom och inget besked, då började jag bli riktigt ilsk!Jag tyckte jag skulle få pengarna tillbaka och då undrade hon om jag ansåg att hon skulle ersätta mig privat? Nej sa jag men kedjan.

Så hörde hon av sig och Green Comfort som gör skorna godtog inte reklamationen för deras vinterkängor tål inte väta!!! Hur mycket man än fettar i dom. Men jag kunde få ett tillgodo kvitto för att Life vill ha nöjda kunder.
Men jag kände mig inte så nöjd! Snarare ganska lurad!
Jag skrev på facebook, precis hur det gått till. Jag skrev även om min konversation med Green Comforts säljansvariga här i Sverige. Hon medande att allt gått rätt till.
Jag skrev på Life butikernas facebook sida om att jag kände mig ledsen och lite lurad.
Så efter att ha blivit uppringd av en kvinna från Life som fortfarande inte anser att något fel begåtts så fick jag mina pengar tillbaka!
Och något säger mig att jag fick mina pengar bara för att jag skrev på facebook!

Men aldrig mera Life butiken och aldrig mera Green Comfort! En butikschef kan verkligen förstöra mycket på att inte behandla sina kunder väl!!

1 kommentar:

Siv sa...

Köp nu Gore-tex, eller något liknande. Personligen har jag ett öga till Lundhags kängor. Tyvärr är de svindyra (men håller hur länge som helst) och är ofodrade. Men de funkar här i Blekinge med dubbla yllestrumpor. Har haft mina i på i 15 minusgrader, utan att frysa. Men man kan ju inte stå still då....
Lycka till med inköp av nya kängor!!!!