tisdag 1 januari 2013

2013 års utmaningar!

Jag tänkte att 2013 skulle bli MITT år!
Det året då jag ska pyssla i harmoni och inte stress. Det året då vi inför rutiner och matsedel. Det året då vår ekonomi ska bli stabil, bra kan den nog inte bli förrens jag jobbar heltid, men den kan bli stabil! Året då vi ska bli sunda och slanka :o)) och kanske smärtfria. Jag har slarvat med min Balance Oil under jul och nyår och muskelsmärtan är tillbaka. Inte alls lika illa som innan, men tillbaka. Så nu är det Balance Oil och motion som gäller!

2012 hann jag knappt komma igång med julkorten förren julen var över. Så nu tänkte jag införa en julkortsutmaning för mig själv. Jag har sett att andra har haft liknande utmaningar. Så varje tisdag ska jag göra ett julkort under hela 2013. Det borde ju resultera i 52 julkort!
Varför just på tisdagar kanske du undrar? Jo just tisdagar är den dag då jag i princip alltid är ledig, så det ska bli min dag! Först är det stickcafé och sedan ska jag bara mysa är det tänkt. Så den dagen ska det finnas mat i frysen att värma. Så att det blir just pyssel i harmoni och inte stress :o))

Jag tänkte även försöka göra lite annorlunda kort mot var jag normalt gör.

Med mera papper och annat skoj :o))

En utmaning jag brukar ge mig själv är ju att pyssla med det jag har och inte köpa nytt! Jag försöker att köpa ordentligt 1-2 ggr per år både då det gäller papperspyssel som tillbehör och tyger. Allt för att lagren ska minska. Jag var duktig och städade i tygskåpet igår, lite kommer att få åka till Röda Korset och lite åkte ner i soppåsen. Men det är städat och då kanske jag hittar det jag söker!

Jag ska även jobba hårdare med mitt köpfria halvår. Det har gått 4 månader och även om jag tänker mig för så kan det bli mycket bättre!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är duktig,håller på dej!

Henrietta sa...

Tack!

Anne sa...

Låter som bra utmaningar! Lycka till!