onsdag 6 mars 2013

Säg: "Jag gillar dig" till den det gäller!


"Och dina egna föräldrar, känns det som att de hejar på dig nu?
– Jo, men det är också så där klassiskt gammelgeneration. Jag får höra från andra att mina föräldrar är stolta. Till exempel får jag höra från min fru Doris ibland: ”Du ska veta vad de babblade om det här med Melodifestivalen, att det var så stort och det var så bra”. Men säg det till mig då!"
Citat urklippt ur denna intervjun med Ralph Gyllenhammar från Aftonbladet

Det här stämmer så himla väl! Och det behöver inte vara folk äldre än 55-60 som säger till alla andra än den det gäller att du är duktig, du är viktig för mig. Jag vill träffa dig, jag är glad över att du kommer.
Varför är det så svårt att säga till vänner, föräldrar, barn mfl vad man egentligen tycker! Om jag gillar mina vänner försöker jag säga det.
Däremot har jag nära anhöriga som jag inte riktigt vet om dom gillar mig. Jag tror ju och hoppas det men jag har aldrig hört det så jag vet inte. Därför försöker jag säga vad jag tycker. Om det är positivt :o) man behöver ju inte vara elak i ärlighetens namn!

Vad tycker ni? Stämmer det att vi är dåliga på att säga att vi tycker om någon?

1 kommentar:

Maria sa...

Jag tror nog vi är väldigt dåliga på att säga att vi gillar varandra men jag försöker göra det & speciellt när jag märker att personer i min närhet som jag gillar behöver höra det :)