tisdag 12 november 2013

Ord som talar till mig!

Jag följer Kyrkaffebloggen och ofta är det insamlingar till olika projekt. Oftast försöker jag bidra för allt gör ju stor nytta. En kvinna hade skrivit en dikt som jag tycker säger så otroligt mycket!!
Jag var bara tvungen att dela med mig av hennes fina ord!

Vi stickar med glädje
Vi stickar för hopp
Vi stickar för barnen
som här växer opp

Vi stickar i gemenskap
Vi stickar för barnens liv
Vi stickar in vår längtan:
– ett värdigare liv

En avig och en rät,
är det vi kan
Vår önskan till förändring
vi saktar stickar fram

// Anita Blomberg

3 kommentarer:

Esbe sa...

Fint :)
Tänk att det både bidrar till gemenskap och känslan att känna sig själv behövd för den som virkar/stickar och till glädje för barn och vuxna som är i behov av det man gör!

Henrietta sa...

Ja det är verkligen en win win situation!
/H

Hedvig sa...

Så fint! :)