onsdag 6 augusti 2014

Besviken på mänskligheten!

Just idag inser jag lite extra mycket att vara snäll, hålla ord och göra det man sagt inte verkar vara något som gäller för alla!!
Ja man kan faktiskt säga att hela denna veckan har gjort att jag undrar om vänlighet och generositet är på utdöende!
Jag är starkt troende av att ur en öppen hand kommer mycket men ur en sluten inget, det är saligare att giva än att taga kan man säga är mitt motto.
Så när jag gång efter annan blir behandlad som om min tid inte är viktig som om det man avtalar med mig inte räknas så blir jag både ledsen och förbannad!
Speciellt när jag inte ens får en ursäkt!
Och  när man hånar min vänlighet ja då blir jag faktiskt riktigt störd!
Men jag är ju som jag är och jag sover bäst när jag vet att jag hållit det jag lovat, är osjälvisk och vänlig!
Vissa är inte värda min uppmärksamhet! Men tyvärr låter jag mig alltid såras!

1 kommentar:

Carol sa...

Åh så tråkigt! Hoppas veckan vänder och du får uppleva motsatsen nu!