måndag 20 juli 2015

Henrietta; en vandrande stickkattastrof!

Efter 5 års stickande och virkande kan man ju tycka att jag inte borde göra alla dessa konstiga fel!
Min senaste kattastrof är min disktrasa i lin. Först la jag upp 40 maskor och tänkte göra resårstickning dvs 2 r och 2 a. Men jag har svårt att sticka rätt så det blev lite fel som vanligt. Jag tyckte även att den blev lite smal så jag repade upp och la nu upp 60 maskor. Behöver jag säga att min disktrasa nu blev väldigt stor??
Men men tänkte jag och stickade vidare. Denna gången gjorde jag bara räta varv för att slippa tänka. Men då kommer nästa problem: hålen! Vadå hålen tänker du! Jo jag är bäst på att tappa maskor! Ibland tom förökar dom sig!! Tyvärr är jag inte bäst på att lösa dessa små problem så jag har lärt mig att stå ut med hålen ;)
När jag skulle maska av orkade jag inte bry mig så det blev lite för hårt men det är ju bara jag som ska ha den. Egentligen skulle disktrasan bli en present men jag hade uppskattat om den såg ut som om en 42 åring stickat den och inte en 10 åring!! Så den får stanna hemma!

Andra tabbar jag gjort, lyckats att få uddarna åt olika håll på pyttipannasjalen,filten jag virkar ska ha 10 m mellan böjarna men helt plötsligt var det 15 på sina ställen! Jag menar hur är det möjligt???
Behöver jag säga att jag blir lite trött på mig själv??

Inga kommentarer: