onsdag 22 juli 2015

Utflykt till Växjö!

Idag packade vi picknickkorgen och körde mot Växjö. Målet var Smålands museum och utställningen "Händer som skapar". Det är en utställning gjord av privatpersoner till Hemslöjden i Kronobergs 100 - års jubileum. Se den om du har möjlighet!! Så mycket fint! Jag tog några bilder på en del av alla alster.
På museet fanns det även en glasutställning och där fanns den fantastiskt vackra ljuskronan i glas. I samma park som Smålands museum finns även Utvandrarnas museum även det är absolut värt ett besök!

Efter att vi varit kulturella gick vi en sväng på stan. Vi var i Växjö förra året också och jag måste erkänna att jag inte är så imponerad av Växjö som stad. Samma sak gäller Grand Samarkand som vi också åkte till. På reklamen låter det som om köpcentrat är enormt så då tänker jag typ Nordstan i Göteborg. Men så är det inte!! Så jag blev så besviken när vi väl kom dit!

På vägen hem stannade vi till på Börjes i Tingsryd och åt en räkmacka med kaffe för det facila priset 33 kr! Billig middag ;)

Nu sitter vi och häckar i soffan! Trötta efter en hel dags upplevelser!

Inga kommentarer: