torsdag 2 juli 2015

Värme!

Även när jag jobbar kan jag njuta av dagen! Idag börjar jag kl 15 så det fanns gott om tid att pyssla lite hemma.
Jag började dagen med att fika med Maria på Espresso House. Sedan bar det av till blomsterlandet där jag köpte 2 hängpetunior och jord.
Väl hemma blev det först lunch på balkongen, det blev stekt halloumi och zucchini. Jag stekte i kokosfett och kryddade med vitlökspeppar. Så himla gott!!
Sedan var det dags att plantera mina petunior. I våras när jag var i Göteborg var jag inne i en affär på Slottsskogsgatan som drivs som en del av en daglig verksamhet. Jag fick hjälp av Bettan som inte lämnade min sida för en sekund och som pratade den mest underbara göteborska. Jag blir glad bara jag tänker på det!
Men åter till krukorna! Jag köpte 2 krukor som är gjorda av stora plåtburkar och klädda med decoupage. Så fina!! Fast Palle var inte speciellt imponerad ;)
Jag ville ju ha burkarna hängandes i nätet och tänkte göra hål i burkarna! Jo tjena att jag fixade det! Men man ska inte vara rådlös för då kan man bli trådlös ha ha ha vad skoj jag är!!
Jag tog fram ståltråden och efter lite pulande så hänger nu mina petunior på nätet. Palle är nog inte så imponerad nu heller ;)
Laura höll mig sällskap hela tiden och hon var riktigt avundsjuk på grannens röda katt som fångat en fågel. Jag var mest glad över att hon var inne!
Jag älskar verkligen att ha balkong!!

Inga kommentarer: