torsdag 5 november 2015

Jag älskar byteshandel!

De som känner mig vet att jag älskar byteshandel! Kanske kommer det sig av att jag genom åren haft en ganska osäker ekonomi med arbetslöshet och låg inkomst.
Jag har bytt kökshanddukar mot kött, och en taklampa mot kort eller om det var en väska ;) just nu minns jag inte.
Idag var jag hos Sofia och bytte en tupperware reservdel mot alpacka ull ;) rena lyxen! Speciellt när man även hälsat på ullens ägare! Den bruna ullen kommer från Samson en mycket trevlig herre!
Det är så mysigt att gå med ut i hagen och helt plötsligt kommer ett gäng alpackor och hälsar på en! Man känner sig utvald!
Den vita ullen är från en charmig dam som jag inte minns namnet på.
När vi hälsade på damerna kom Daphne och ställde sig nära, nära. Å det är så mysigt!! Hennes dotter Daisy nafsar gärna på ens kläder. Ett tag trodde jag att jag skulle bli byxlös ;) men jag klarade mig!
Alpackor är verkligen härliga djur!

Inga kommentarer: