lördag 19 mars 2016

Vårmarknad i Olsäng!

Idag styrde vi bilen mot Olsäng där det var Vårmarknad! Vi körde på kustvägen och varje år vid den här tiden på året slås jag av hur sliten naturen ser ut. Det är ju tiden efter snön men före våren då allt slår ut och naturen ser så där vackert skir ut.

Väl framme så hälsade vi på Sofia på Högalunds Alpackor. Även Samson ville hälsa ❤ om ni är intresserade av att lära er spinna och träffa Sofias härliga alpackor så kan jag varmt rekommendera en kurs hos henne! Det var många olika mathantverkare på plats så det fanns mycket att titta på.

När man sitter inne och tittar ut på solen som skiner är det lätt att tro att det är så varmt och skönt! Det var det inte kan jag medela!!
Så fikakorgen med kaffe och muffins som vi hade tänkt dricka i Kristianopel gav vi till Sofia. Jag kände inte direkt att sitta och fika i snålblåsten. Jag tror hon hade mer nytta av den än vi!

Vi körde förbi Kristianopel men det var blåsigt, inte så konstigt då det är en kuststad, så jag är glad över att vi gav bort fikakorgen.

Nu blir det nog lite stickning även om jag borde putsa fönster, men fönstrena finns nog kvar även på måndag tror jag.

Ha en skön dag!

Inga kommentarer: