söndag 8 maj 2016

Långledigt!

Vilka dagar vi haft min man och jag ;) sol och ännu mera sol. Slappt och slött och lite kultur på det! Kan inte bli bättre!
4 dagar är så perfekt att ha ledigt för man hinner verkligen vila upp sig.

Idag valde vi att gå på 2 besök på Konstrundan. Ett var här på Björkholmen och ett i Bergåsa. Först såg vi vackra tavlor och speciellt en tavla stack ut lite extra för mig. Det var en hamnvy med många kranar, det påminde mig om Göteborg men var hamnen i Klaipeda, Litauen.
I Bergåsa besökte vi Carina Karlsson som virkar häftiga saker och gör textiltryck. Vilken atelje hon har!! Två rum med egen ingång! Kan ju inte bli bättre. Kan ha varit en läkarpraktik innan. Bergåsa är ett bostadsområde nära sjukhuset och där bodde många läkare. Och husen är ju så man kan dö! Och kostar ofta därefter också ;)

På vägen hem stannade vi till vid högskolan och tog en promenad vid vattnet. Vilken vacker stad vi bor i!

Fikat vid ett intog vi på balkongen och där parkerade jag rumpan för resten av dagen! Ingen sol men ljummet, vi har bara sol ca 2 timmar på eftermiddagen.  Men jag gillar verkligen att sitta där och sticka och lyssna på radio som den tant jag är ♡♡♡

Inga kommentarer: