tisdag 1 januari 2008

1 januari 2008

Dagen har gått i lugnets tecken. Jag jobbade på förmiddagen och sedan så dammsög vi och plockade lite. Klockan 18.00 kom kattvakten med sällskap och vi åt en god fläskfilégryta och till det drack vi ett glas vin *mumma gott*
Tolvslaget firade jag och Palle ensamma med våra 7 katter, börja låta som värsta kattanten :o). Kattungarna struntade i smällarna medans dom stora var lite avvaktande. Men det har verkligen gott kanon bra!!

Appropå kattungar så undrar jag om dom är uppföda på två delar bus och 1 del mod! Idag hittade jag Mango näst högst upp i klösen som står i vardagsrummet. Det är en golv till tak klös! Bild kommer! Mina nerver säger jag bara!! Dom är så busiga och aktiva så jag vet inte vad. Ingen av dom andra två kullarna har varit så här aktiva!
Mango och Kumquat leder viktligan med dryga 1100 gram och lille Lime ligger på 950 gram. Men han äter, busar och sover någon gång ibland så vad förväntar man sig??

På onsdag ska jag köpa avmaskningsmedel, måste avmaska innan vaccinationen så att den tar ordentligt vilket den inte gör om dom har mask. Nu tror jag ju i och för sig inte att dom har mask men för att vara på den säkra sidan. Att avmaska brukar vara en roligt historia *not* för jag och golvet brukar ha mer maskmedel på oss än kattungarna. Och varför skulle det vara någon skillnad denna gången?

Nu ska jag krypa till kojs så god natt till er alla och hoppas ni haft en lika skön kväll som vi!

Inga kommentarer: