tisdag 8 januari 2008

Medmera :o))

Idag får rubriken bli medmera för detta inlägget kommer att handla om allt möjligt :o))

Ett kort till min faster som fyller 90 år på fredag.

Min underbara present från MHV på pyssel.net. Det är lika bra att inse att ProMaker pennor nog kommer att bli min grej :o)) Jag har försökt att stå emot men lyckades inte så bra.

Alla sätt är bra utan dom dåliga anser pojkarna. Här är det Mango och Lime som klättrat efter Blaizan i klösen, allt för att få tutta :o))

Här hamnade familjen under husses stol, Kumquat ligger över ett av benen, ser onekligen obehagligt ut.

Nu måste jag få skryta lite för nu är det 5 dagar sedan jag snusade!!!!! Är väldigt stolt över mig själv :o)) Jag tycker det går ganska bra, lite yrsel har jag kvar men det minskar.
Mina tre små pojkar är nu 9 veckor! Om 4 veckor ska dom flytta till egna mattar och hussar, undra vad tiden tog vägen?? Denna kullen är ju onekligen välplanerad :o))
Först köpte vi Blaizan för att ha en hona till Timotej. Sedan började hon löpa när hon var 5 månader och det var ju onekligen lite tidigt. När hon sedan hade åldern inne så parade hon Timotej i stället för tvärtom *suck* att hon parade var ett sätt att visa dominans. Men vad hjälpte det oss?? Men så helt plötsligt så vände det och Blaizan tillät Timotej para henne. Men vi fick vänta :o)) Sedan väntade vi på att hon skulle få röda tuttar, sedan väntade vi på förlossningen. Så efter att ha väntat i ca 1 år så ska dom snart flytta! Vad sjutton tog tiden vägen? Men söta är dom!
Men oj, oj vad dom är busiga *djup suck* :o)) Natten till måndag kl 01:45 vaknade vi av ett konstigt ljud, det var Mango som tyckte att han ville inte bo inne i köket mer. Men jag satte tillbaka och det funkade resten av natten. Sedan på måndagkväll så skulle dom "låsas" in igen men det tykte inte Mango så han hoppade över! Så nu får dom vara ute i lägenheten. Men Mango den busen har ätit på mina tår inatt.
Hela kattgänget på 7 äter som hästar! Jag tror det går 2 mjautetror per dag. Vi har totalt 18 matskålar och alla sju ska ha blötmat 4-6 ggr per dag. Fattar ni vad vi diskar matskålar?!?!? Alla får ju varsin matskål för att inga ska behöva slåss om maten.
Hur svår hungersnöden är förstår man som bäst när man hör Lime skrika hjärtskärandes *ler* han är övertygad om att han kommer att dö hungersdöden nu om inte maten servers omgående :o))
Min lille tänkare Kumquat som inte är ett dugg bättre än bröderna när det gäller bus har nu ro att ligga och gossa på armen lite! Det är inte bara fullt ös medvetslös som gäller. Så det märks att dom blir äldre och *host* visare :o))
Ha en skön dag!

Inga kommentarer: