torsdag 30 oktober 2008

Det finns alltid två sanningar.....

Det är konstigt hur vi upplever saker olika. Jag brukar säga att det finns alltid två sanningar och givetvis är min det mest riktiga :o)) Jag har en person i min yttre krets som jag så här med facit på hand önskar att jag aldrig lärt känna. Det började så bra och jag kände mig sedd och jag fick något roligt att göra. Det slutade med att Palle sa: "Kan du inte sluta där snart för du är så arg hela tiden". Jag blev utnyttjad och tyvärr även Palle. Jag har många gånger svårt att säga ifrån utan vänder ilskan inåt, inte så sunt. Men den här personen gick jag inte på min magkänsla något som jag idag bittert ångrar. Att manipulera, prata så att man själv är viktig och förminskar andra genom att dom inte förstår vad som sägs är något av det fulaste jag vet! Det är mitt ansvar att andra förstår vad jag säger!
Personen i min yttre krets har jag bestämt att jag ska sluta bry mig om! Vill dom vara så korkade och ignoranta som dom är så är det upp till dom! Jag har gjort allt jag kan. Det ända som retar mig fortfarande är att dom fortsätter utnyttja folks goda vilja på ett ganska maskerat sätt. Men även det börjar sjunka till röva så det försvinner snart :o)) Jag har påmints nyligen av en sk diskussion vi haft.
Personens sanning om allt är definitivt inte samma som min! För denna personen gör ju inget fel.

Nyligen har jag återigen kommit till insikt om att sanningar inte alltid är den samma för två människor. Jag har blivit kallad spion och inte att lita på. Personen som uttryckte detta trodde att jag skulle springa runt och skvallra om vad som stod i bloggen, precis som att jag och mina vänner inte har viktigare saker att diskutera än personens vara eller inte vara. Men jag tror att min sanning är den riktiga och att personen ifråga själv kommer att drabbas värst av vad som hänt. För jag sover gott och kan rakryggad säga att nej, jag spionerade inte!

Det är viktigt att komma ihåg att allt inte är svart eller vitt. Givetvis inser jag att min sanning inte alltid är den rätta även om jag anser det. Men i dessa två fall ovan så är min sanning det rätta :o)) För så dum som ovanstående vill jag då rakt inte bli! Då lovar jag att ni får klubba ner mig med era sanningar :o))



Idag minns vi även brandoffren i Göteborg! 10 år har gott sedan jag stod inne på ett rum och gjorde morgontoalett på en dam när dom på radion sa att 63 unga hade omkommit. Så påtagligt det blev när dom hämtade filtar hos oss och mat från köket. Jag är glad att jag ingen kände som var där.

Sov gott!

Inga kommentarer: