tisdag 18 november 2008

Jag är chockad!!

Jag kanske är naiv och kanske inte har förmåga att se den onda kalla världen för vad den är. Men jag föredrar att vara naiv framför hård och kall! Jag har idag läst det mest cyniska jag läst på länge i en blogg där skribenten hyllas som ett under av ögonöppnare *shockad ända in i hjärtat*
För mig är det en självklarhet att se det hjälpbehov som finns i min närhet! Kan jag hjälpa och räcka ut en hand gör jag det! När jag bodde i Göteborg köpte jag alltid Faktum de hemlösas tidning. Ett bra sätt till självhjälp! Jag såg misären utanför min dörr och försökte göra något åt det. Även här försöker jag sträcka ut en hand där jag kan. En människa gör inte stor skillnad men många gör skillnad.

"Ur en öppen hand kommer det mycket ur en sluten hand kommer inget" om vi alla levde så skulle vår värld se mycket bättre ut!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om du ger dej tid och läser hela hennes inlägg, och tänker efter vad hon skriver, så kanske du inte skulle döma så hårt, och framförallt om det inte hade varit hon som hade skrivit så, utan nån annan, så hade du reagerat annorlunda.
Om vi allihop skulle ta på oss allt elände vi ser, och tro att vi ska kunna förändra allt, så skulle vi vara många som skulle gå under, du skriver ju själv, att ingen kan förändra allt, men alla kan förändra lite grann.
Släpp det här som har varit, och se framåt, istället, det mår du säkert bättre av, det är inte bra för hälsan att irritera sej sej på allt möjligt.
Titta på glädjeämnen istället, dina söta katter, din sambo, att du är duktig att scrappa
Jag har varit så förr, att jag retat mej på allt och alla, men efter dom sista årens olyckor och elände, har jag börjat vara lite mer ödmjuk inför olika tänkande.

Jag vill inte nått illa med det här inlägget, för vad jag vet så har inte du och jag haft nåt otalt med varandra, och jag vill inte mena det som så jäkla präktigt heller, även om jag är medveten om att det kan låta så.

Kram på dej tjejen, och snälla, bli inte arg på mej, och blir du det, så får du gärna höra av dej, ja annars också.

Anonym sa...

Åhh vilka söta kattjulkort, du gav mej en ide där, att göra med julkort med katt och hundtema, till dom jag känner som gillar såna, tack för tipset.

Jag kände inte som att jag röt åt dej när jag skrev, jag försökte få till den mjukhet jag kände när jag skrev, men det är svårt i text.

Du har så rätt att jag inte vet vad som varit bakom kulisserna, och jag blandar mej inte i vad som har varit heller, det är eran sak,
det ger inte mej rätt att döma varken den ena eller andra.
Jag vet själv att det är svårare att tolerera saker från nån man är riktigt oense med, det en kan säga och man garvar åt det, kan fel person säga och man går i taket, bokstavligt talat, jag har själv en par stycken i min omgivning, som det är så med, jag ser rött bara jag ser dom.

Ja det här med husförsäljning är ju ingen barnlek...puh...först den nervpress som var runt köpet av det nya huset, innan vi visste att det skulle bli vårat, vilken pärs det var, sen hinner man bara dra åt sej andan, så kör det igång med försäljningen.
Vi ska ha visnig nu på söndag och tisdag, och det känns lite olustigt att veta att folk ska knalla runt och titta hos oss, men det är smällar man får ta, det blir ju bra sen när vi har fått flytta in i det nya, mera lättarbetat än det här, där vi har trappa.

Kram