söndag 8 mars 2009

Blaizan på utställning i Nyköping!

Nu har vi kommit hem från vår resa till Nyköping där det var ragdollutställning i lördags. 200 katter var med! Häftigt! Det var ett äventyr att ha med sig Blaizan :o)) hon har inte varit ute på 2 år.
Vi åkte på fredag em och hon var ganska lugn i bilen, jamade och pep lite men inte alls så mycket som vi hade trott, ja menar 4.5 timmar är mycket för en resovan katt. På hotellet var hon mycket oroligare. Hon måste kolla av allt flera ggr och låter det konstigt så morrar hon. Hon vaktar sin familj :o)) Varje gång jag vände mig så morrade hon på det knarrande sängbenet *skrattar* Annars så spinner hon som en V8:a motor mest hela tiden.

Incheckningen gick bra och vi kunde fixa hennes bur.

Blaizan på utställning :o))
Jag hade kameran med mig och hade tänkt ta en massa fina kort på henne. Men största delen så låg hon som kortet ovan, så vi skämtade lite om det, "Blaizan på utställning" ingen katt syns :o))

Hon skötte sig exemplariskt på dommarbordet!! Jag är så stolt över henne! Jag var lite orolig att hon skulle knorra lite men hon fann sig i allt! Tyvärr så blev hon bara Ex 2:a och det var ingen mer än domaren som förstod varför. För katten som vann var sämre än Blaizan. Men det är sådant som händer och jag är bara så nöjd med att det gick så bra.

Blaizan i buren och syns!
Bädden på bilden vann jag, jag tog 2 lotter och vann bädden och en klisterborste, så det var ju en tursam dag!

Hela buren
På det hela var det en otroligt lyckad resa! Även om det var segt på hemvägen. Efter 15 mil började det snöa, men som tur var la det sig igen.

Blaizan ligger och sover så gott och är lyckligt ovetandes om att vi ska göra om samma sak efter påsk fast då ska vi till Malmö :o))

5 kommentarer:

Maria sa...

Tänkte precis - VARS är katten på första bilden? =)
Men sedan fick jag ju syn på henne!

Tack för din röst!

Raglady sa...

Åh, om man hade varit en liten fluga som ändå kunde varit med... Ibland förstår man inte riktigt besluten, visst är det så... Snajsig burklädsel!! Här snöar det än värre idag! Var e våren? Kramisar på dig!!

jonnakaos sa...

Grattis till utställnins priset (även om ingen begriper)

Åsa / Dolores sa...

Ha ha! *skrattar åt den första bilden*
Kramis Dolores

joggemia sa...

Vad skönt att det gick bra...trots andraplaceringen. Hoppas det går bra i Malmö också!

Kram!