torsdag 5 mars 2009

Nu är vi redo!

Jag är klar med min snygga kattväska! Jag köpte detta tyget på Tradera för en bra slant :o)) men det är värt varenda krona! Jag tycker det är helt underbart!!! Jag fodrade med tyg från Panduro och det fick även bli baksidan på axelbandet. Tyget var inte så stort och absolut inte rakt vävt. Vilket jag så g när jag dragit bort en bit för att få det trådrakt, suck och dubbelsuck :o)) Pandurotyget var så snedklippt att jag fick dra bort ganska mycket. OCh tydligen hade jag bara köpte det 30 cm brett, undrar varför??
Men nu är jag redo för kattutställningen i Nyköping!!!

Tjusig väska i underbart retrotyg!!
Insidan med ficka för mobilen och plånboken.

Den andra som är redo är Blaizan, nu är hon badad! Under mycket ljudliga protester från damen! Hon gillar verkligen inte att bada. Tillslut så satte jag henne på golvet, det gick så där och sedan fick hon sitta en stund på mitt knä medans jag duschade av henne. Tur man är en nakenfis :o)) Lite fön som hon också avskyr så behöver man inte skämmas för henne!!

5 kommentarer:

Maria sa...

SÅ fin!!

Makaon sa...

Snygg väska du! :) Lycka till på utställningen i helgen. Lite kul att det bara är ragdolls där :)

jonnakaos sa...

Ojojm vilken snygg väska :)
Och Katt tokig som jag är gillar jag den enormt :)

Detta blir givet en blogg jag kommer kika in på i framtiden och Glad är jag som hittade den.

Anonym sa...

Ååååh det va de snyggaste jag sett på länge :) Underbart tyg, fin väska.
Du måste gjort succe på kattmässan ;)

Sara sa...

ÅÅÅ va fint det blev, så det var du som vann. Vad skoj, gillar du katt tyger så har jag lite smått och gott. Hör av dig så kan jag ta fram lite, Du var ju proffs på att sy .)