söndag 15 mars 2009

Min bara min!!!

Idag har jag sytt en Ugglis som bara är till mig! Jag fullkomligt älskar tyget som jag sytt i!! Det är ett tyg som jag haft säkert mer än 10 år och jag vet inte riktigt vad det kommer ifrån. Från början är det en damklänning i storlek mini :o)) dvs 36 eller något sådant. Jag ville sy något i detta ljuvliga tyg och tror att jag gjorde någon form av väska som inte blev snygg :o)) Som tur var hade jag inte klippt fram utan bak! För sedan så fick klänningen pryda mig rumsvägg i Göteborg! Sambon var ju liksom inte till sig över detta så när vi flyttade ihop plockade jag ner klänningen och tänkte sy en kattsäck av den. Det blev inte så utan den lilla bit som jag hade kvar fick bli en Ugglis istället. Tyvärr har jag mitt stora pucko slängt resterna av klänningen så detta är det enda som finns kvar *snyft*
Så skulle någon ha en bit av detta tyg så byter jag gärna till mig det!!Eller helt enkelt köper :o))

Ugglisen Gullefjun :o))

Ni glömmer väl inte att ni kan vinna er egen Ugglis Star???

3 kommentarer:

Anonym sa...

vilken söt ugglis!

Anonym sa...

Ursnygg! Ja visst är det underbart med en massa färg, om det är der rätta färgerna för en. Färg påverkar en så mycket, viktigt då att det är färger som påverkar en positivt :-) Färgerna på din Ugglis påverkar mig VÄLDIGT positivt, hi, hi!

Önskar dig en härlig dag!

Anonym sa...

Omg! så fin :D hur fint tyg som helst!

Ja kattförlossning är ju lite mer rent, vi fick hålla vår förra katt i tassen när hon födde, annars blev hon helt till sig. Kalv födslar är riktigt kladdigt och de rammlar lätt i massa klet. men när de väl lärt sig att gå och blivit rena så är det jätte kul med de små. :)

Tilda böckerna är as bra, köpte en till min mamma , ska se om vi kan sy lite ur dem när vi får nya tyger :D