måndag 13 april 2009

Fina saker :o))

Vädret håller i sig med strålande sol! Vi var ute i en timma igår och det är ju så härligt!! Idag ska jag jobba en stund och på kvällen kommer kattvakten och äter lite ägg och sill. Det ska bli mysigt!! Apropå mysigt kan jag verkligen rekommendera filmen Patrik 1,5!! En sådan må bra film! Jag har haft den ett tag men inte tagit mig tid att titta på den. Men så igår slängde jag mig i soffan. Se jag säger bara: se den!!!

Jag tänkte jag skulle visa er några små fynd som har hittat vägen hem till oss :o)) Påfågeln i metall hittade jag på Indiska, och jag blev kär direkt!! Kaninljusen hittade Palle, det fanns gula kycklingar också men kaninerna var lite sötare :o))
Närbild på min vackra fågel
Min keramikfisk som är en oljelampa. Jag fick den av en väninna för en herrans massa år sedan och jag bara älskar den!! Nu förtiden är den tom eftersom jag är rädd att katterna ska välta ut oljan.
Ytterligare ett föremål som jag verkligen gillar! Mitt pottskåp. Jag hittade det i uthuset hos Tant L-B. Det var slitet och såg för hemskt ut! Jag fick det och gjorde iordning det så gott jag kunde i hennes trädgård. För hemma i lägenheten skulle det ju inte gå. Jag hade inga redskap att skrapa bort färgen med utan fick använda en liten trädgårdsspade att skrapa med. Men det gick ju det med :o)) Eftersom trät var så slitet och jag inte fick bort all färg så betsade jag skåpet brunt. Gissningsvis så är skåpet från sent 1800 tal eller tidigt 1900 tal.
Ha en skön dag idag!

2 kommentarer:

joggemia sa...

Tack för filmtipset! Så fina grejor du visar! Oljelampan är ju för läcker!

Kram!

Maria sa...

Jag vill se den filmen. Väntar på att den ska komma på vår digitala videobutik i TV:n