lördag 25 april 2009

Loppisfynd och en härlig marknadsdag!

Här i Karlskrona har det varit ett strålande väder så idag var det premiär för barfota i sandaler! Underbart! Vi har varit ute nästan hela dagen på upptåg. Först var vi på loppis med svärföräldrarna och där gjorde vi riktiga fynd!! Jag hittade en provdocka "Signe" i frigolit för endast 40 kr *chock* allt var löjligt billigt! Vi köpte även en dragkärra för en tia att ha i bilen. Efter dessa fynd så gick vi på marknad! Perfekt dag och perfekt väder. Vi fikade goda våfflorhembygdsön, en liten ö som ligger i en sjö. Mysigt värre :o))

Sedan bar det av till nästa loppis där jag hittade denna fina Höganäs karott! Ser ny ut men jag tror det fattas ett lock. Syndfull som jag är ska jag den på balkongen med gräslök i!
Fat inhandlat på loppis nr 1
Rester från majblommetillverkning, kommer bli fint på mina kort :o))
Efter alla loppisar och marknader så åkte vi till svärisarna där vi grillade, åt ute och drack vin. Underbart!!

Timotej fullkomligt äääääääääääääääääälskar pälsmöss. Men han vill gärna äta upp dom. Sist han gjorde det var han sjuk i två dagar innan han spydde upp en rosa-lila pälsbit. Så efter det får han inga pälsmöss.
MEN han är även otroligt svår att få igång i lek *suck* kvitton är roliga ibland, men de har liksom tappat sin tjusning. Och inget annat är roligt!
Pga detta är han lite uttråkad och då passar det bra att väcka matte på nätterna genom sjunga för henne *himlar med ögonen* funkar inte det kan man jaga näsduk under mattes kudde och även putta upp locket på papperskorgen. Kanske matte inte stoppat ner näsduken ordenligt så att han kan leka lite *suckar djupt*
Men så igår så köpte jag 2 möss och tänkte att jag får ha koll på honom och mössen :o)) Och kan ni tänka er, katten är i extas! Han lekar och busar som aldrig förr! Lägger musen vid mina fötter för att jag ska slänga den och han appotera. Han har med sig musen till matskålen, först så äter han lite och sedan tuggar han på musen :o))
Du smiter väl inte nu din rackare???
Blöt svanslös vältuggad mus.

Inga kommentarer: