tisdag 14 december 2010

Dagens bak

Idag har jag spenderat hela dagen i köket och bakat inför jul. Det har väl gått både bra och dåligt :o))
Det började egentligen igår när jag skulle köpa glasyr till pepparkakshuset för att få det lite snyggt :o)) När jag kom hem så såg jag att glasyren går ut i januari....2010. Så 1 år gammal.
Men okej det löser sig ju ändå tänker jag.
Jag sätter degen till pepparkakorna och trots att glasögonen sitter på näsan ser jag inte att man ska KOKA ihop kryddor och smör. Ja ja det går ju det med tänker jag ;o)) Men jag har bakat fina fina kolakakor, för inte smakar de pepparkakor :o))
Nästa miss kom ju då med choklad och nötkakorna! Jag smälte glatt 300 gram smör och började blanda och ge! För att inse att det bara ska vara 200 gram smör, suck :o)) Så det fick bli 1½ sats kakor. Men goda blev de!

Jag gjorde kristyr för att sätta ihop mitt pepparkakshus där delarna blev lite tjocka. Gör ett litet hål i påsen står det. Jag gör ett litet hål och inget kommer ut! Så jag klipper ett litet hål och ut kommer massor :o)) Men jag hade roligt iaf :o))



Det ska bli ett kärlekshus ♥♥♥ om det nu går att limma ihop med socker.


Imorgon ska jag göra knäck, både med turkiskpeppar och mandel. Hoppas det går bättre då!

1 kommentar:

Åsa / Dolores sa...

*fnissar för mig själv* Sorry, kunde ju inte låta bli, det var ju ändå ganska komiskt alltsammans. Men som sagt, det går nog bra ändå!
Kram på dig. / Dollan