lördag 2 april 2011

Dagens nyttiga!

Idag har jag gjort Jag Blommars super smaskiga musli! Den enda skillnaden från hennes är att jag har i russin! Det bästa som finns i musli enligt mig :o)) När muslin är klar förvara jag den i min fina burk från Saltå Kvarn. Där kan man beställa egen mulsiblandning och förstå gången får man denna fina burken. Super för en burknörd som jag :o)) Här kommer receptet: 4 dl havregryn 1 dl solrosfrön 1 dl kokosflingor ½ dl linfrön ½ hasselnötter 1 msk kanel 1 dl vatten 2 msk honung 2 msk olja 1 dl russin eller annan torkad frukt Hacka nötterna och blanda alla torra ingredienser Blanda det våta och häll över. Sedan rostar man allt i 200 grader i ca 15 min. Jag brukar hälla i russinen efter rostningen. Det blir godast så. Muslin brukar jag ha till vaniljyoghurt! Men man kan även koka gröt på den.

1 kommentar:

Maria sa...

Javisst är den god!