söndag 2 december 2012

Kakan blev en besvikelse!

Jag hittade ett recept hos Underbara Clara. Ett recept på en adventskaka som kunde få hjärtat att stanna för att den var så god!
Kakan innehöll de flesta braiga ingredienserna som saffran, nötter och russin.
Men vilken besvikelse!! Mitt hjärta stannade inte ens för en nanosekund :o)) Nu blev min kaka ganska döbakad, men bullarna som blev över var klara, och de smakade inte mycket, eller som man säger här i Blekinge "som ett slag för örat" inte ens saffran smakade de.
Så nej den kakan kommer jag aldrig göra mera!

2 kommentarer:

underbaraclara sa...

Å vad tråkigt att den inte blev lyckad! Den brukar ALLTID göra succé. Måste provbaka receptet igen och se så att jag inte skrivit ut någonting fel

Henrietta sa...

Vissa kakor blir bara goda hos vissa! Konstigt men sant.
//H