tisdag 4 december 2012

Mitt öde att frysa om fötterna??

Det har gått troll i mina inköp av fodrade vinter kängor.
För 2 år sedan köpte jag fina ullfodrade skinnkängor från Rieker, de läckte trots inpregnering. Jag lämnade tillbaka dom men hittade inga nya kängor som jag ville ha. Så jag gick hela vintern i ofodrade skinnskor.
Framåt vårkanten hittade jag ett par fina kängor på Ellos. Då släppte klacken. Tillbaka på ruta ett!
Förra vintern köpte jag ett par skitsnygga röda kängor i skinn, de var ofodrade men jag tänkte jag kunde ha tjocka sockar i. Snygga var dom men inte var dom i skinn utan i tyg med skinndetaljer. Återigen stod jag utan vinterskor. Så även den vintern tillbringades i lågskor.
Men i år skulle jag minsann inte frysa!! Jag hittade på rean ett par ullfodrade Rieker i konstläder! Vilken lycka!!
Men säg den lyckan som varar, tror ni att kängorna läcker!! Jag var plaskevåt när jag kom till jobbet. Tur att jag hade laddor där och sedan kunde gå ut och köpa strumpor.
Så denna vintern tänker jag ha mina fådda 1,5 nr för stora skinnskor med dubbla strumpor!! För nu lägger jag ner jakten på vinterkängor för denna säsongen i alla fall!!

1 kommentar:

BiZen sa...

Jag säger bara....Gore Tex!
Det bästa som finns att ha på vintern, tycker jag ja!
Lycka till med kängor framöver, du har verkligen haft otur!
//BiZen