tisdag 4 augusti 2015

Atelje Norrgården och Ostbiten

På söndagen åkte vi till semesterns huvudmål!! Atelje Norrgården och Ostbiten! Jag hittade denna pärlan på nätet och via instagram.
Det var nästan så jag trodde jag dött och kommit till himlen 😊😊 så mycket garn! Hur ska man kunna välja??
Så här fint garn kostar en slant och det gäller att välja rätt. Jag blir lätt lite snål när jag går runt och klämmer på allt fint. Jag är ju inte så duktig på att sticka och brukar mest göra sjalar. Och då är det svårt att motivera för många härvor!
Vi har på både gott och ont helt gemensam ekonomi, det betyder att jag inte kan shoppa hur som helst. Palle tyckte det var lite dyrt 😉. Förstå mig rätt! Palle brukar inte ha åsikter om vad jag handlar men nu behöver han både stol och hörlurar så det fick bli 4 härvor av det helt ljuvliga garnet Malabrigo! Jag har klappat hela dagen på mitt garn ❤❤
Hela besöket var magiskt! Miljön och lugnet var en lisa för själen.
Vi bestämde oss för att fika då vi såg de mumsiga räkmackorna. Jag fick ett glutenfritt bröd som var så gott att jag var övertygad om att det var hembakt! Men icke, det var från Semper. Så det är nu mitt nya frukostbröd!
Tyvärr har jag 40 mil till Atelje Norrgården så det dröjer lite tills nästa besök 😉

Inga kommentarer: